Oficiální newsletter Kawasaki
Všechna povinná pole
Poskytnutím svých osobních údajů souhlasíte s s Kawasaki zásadami ochrany osobních údajů
Během své velmi dlouhé a pestré historie představila společnost Kawasaki mnoho unikátních a vyjímečných motocyklů, které byly důležité nejen pro továrnu Kawasaki, ale i pro celý motocyklový svět...
V roce 1991 Kawasaki představila nový model ZXR 750, tentokrát s interním označením ZXR 750 J. Vizáž motocyklu působila ladněji díky kulatějším tvarům. Nejpodstatnější změny se ale odehrály jinde. Motor byl kompletně přepracován. S typem H neměl nic společného. Změnily se hodnoty vrtání a zdvihu a to konkrétně na 71 x 47,3 mm (předtím 68 x 51,5 mm). Přesný zdvihový objem válců je 749 cm³ (dříve 748 cm³).Maximální výkon motoru se příliš nezvýšil, konkrétně na 73,6 kW (100 koní) pro německý a rakouský trh. Nejpodstatnější změna na podvozku byla výměna přední vidlice za vidlici typu USD s průměrem kluzné trubky 43 mm. Tato vidlice opět disponovala nastavitelným předpětím pružin a tlumením pouze při roztahování. Změnil se i rozvor na hodnotu 1430 mm. Souběžně s typem J se vyráběl i typ K. Tento model byl ostrým superbikem připraveným vyrazit do boje v závodech mistrovství světa superbike, které tehdy jezdily motocykly se zdvihovým objemem do 750 cm³. Od typu J se odlišoval podsedlovou kapotáží, na které chybělo sedadlo pro spolujezdce. To ale nebyla jediná změna na kapotážích. Další změnou byla výměna palivové nádrže. Na typu K byl použit na výrobu nádrže hliníkový plech. To pomohlo snížit hmotnost o 2 kilogramy. Nejzásadnější změnou bylo použití karburátorů s plochými šoupátky Keihin FVK. S tím souvisely i jiné parametry motoru. Motor se dále odlišoval jiným časováním ventilů díky změněnému profilu vaček. Tento motor dosahoval výkonu pro německý trh 73,6 kW. Další změna se odehrála v oblasti podvozku. Již tak dobrý základ byl dále vylepšován. Přední vidlice byla zcela jiná. Stále se jednalo o obrácenou plně nastavitelnou vidlici, ale průměr kluzných trubek se zmenšil na hodnotu 41 mm a šířka stěny kluzné trubky se zvětšila pro zachování tuhosti. Tato vidlice ale již disponovala možností nastavení tlumení v obou směrech. Jak při stlačování, tak při roztahování. Výraznou změnou bylo celkové snížení hmotnosti o 5 kilogramů oproti typu J.
Společnost Kawasaki Motors Europe N.V. používá soubory cookies ke sledování preferencí návštěvníků a k optimalizaci svých webových stránek. Cookie je malý textový soubor, který web dočasně uloží na Váš pevný disk. Soubory cookies na našem webu neshromažďují žádné Vaše osobní údaje. Pokud ve výjimečných případech musíme také uložit Vaše osobní údaje do souborů cookies, získáme vždy předem Váš výslovný souhlas. Typ informací, které shromažďujeme, jsou specifická pro Váš počítač a obsahují IP adresu, data a časy, kdy se počítač připojil na náš web, které části našeho webu byly zobrazeny a zda byly požadované stránky úspěšně přeneseny. To nám umožňuje přizpůsobit obsah našich webových stránek přesně Vašim potřebám a vylepšit naši nabídku, abychom Vám mohli nabídnout zábavný a inovativní on-line zážitek. Videa na tomto webu