Technologie
Kawasaki Technologie motoru

Již od roku 1950, kdy společnost Kawasaki představila svůj první motocyklový motor, dávalo vždy vývojové oddělení Kawasaki důraz na technologický vývoj a inovace svých motorů a podvozků. I díky tomu jsou naše dnešní motocykly vybaveny tou nejmodernější technologií, která těží z mnohaletého vývoje...

S-KTRC - Sportovní kontrola trakce Kawasaki

S-KTRC (Sport-Kawasaki Traction Control) je systém prediktivní kontroly trakce založený na závodní technologii, jehož cílem je pomoci jezdcům jezdit na závodní dráze s maximálním zrychlením.


S-KTRC - tedy sportovní kontrola trakce je originální prediktivní řízení trakce od Kawasaki, která používá stejnou základní technologii, jako tovární stroje Kawasaki ve WSBK. Tento systém je navržen tak, aby maximalizoval zrychlení a umožňuje jízdu na samé hranici přilnavosti pneumatik na trati. Tato technologie nepřetržitě řídí prokluz zadního kola, ke kterému dochází při každém přidání plynu, a zajišťuje optimální zrychlení. Obecně platí, že maximální pohyb vpřed vyžaduje určitý stupeň prokluzu. Aby se zajistil co nejefektivnější přenos síly na asfalt, S-KTRC sleduje poměr prokluzu v reálném čase a řídí dodávku výkonu motoru za účelem optimalizace trakce zadního kola. S-KTRC sleduje řadu parametrů, včetně otáček předního a zadního kola (prokluzu), otáček motoru, polohy plynové rukojeti a zrychlení stroje. Podmínky se potvrzují každých 5 milisekund, kdy si systém prohlédne také každý z parametrů, a také o kolik se data mění (tj. rychlost změny parametrů). Tato jedinečná metoda Kawasaki umožňuje vytvářet interpolace a přesně kalibrovat výkon motoru tak, aby vyhovoval aktuálním podmínkám na trati. Tím, že reaguje ještě než prokluz překročí meze přilnavosti, lze minimalizovat pokles výkonu, což má za následek ultrajemný přenos síly. Protože sofistikovaný software zakládá svou dynamickou analýzu na orientaci podvozku vzhledem k povrchu dráhy (spíše než k vodorovné rovině), je schopen zohlednit odklon zatáčky, i její sklon atd. a podle toho se přizpůsobit. Rovněž se automaticky přizpůsobuje i opotřebení pneumatik, různým profilům pneumatik, pneumatikám s vysokou přilnavostí a mnoha dalším faktorům, které systém považuje za pevné parametry. Motocykly vybavené Inerciální měřící jednotkou (IMU) dostávají ještě zpětnou vazbu orientovanou na podvozek, která nabízí ještě přesnější řízení trakce.