Udržování a monitorování správného tlaku vzduchu v pneumatikách je velmi důležité, protože ztráta tlaku může výrazně ovlivnit ovladatelnost motocyklu a jízda s nízkým tlakem v pneumatikách v důsledku defektu, netěsnosti nebo jiného vlivu zvyšuje riziko prasknutí pneumatiky a tím i nehody. Vzduch z pneumatik v průběhu času přirozeně uniká, takže je také důležité pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách. Systém sledování tlaku v pneumatikách nepřetržitě měří tlak v pneumatikách (pomocí senzorů připojených k ventilkům předního i zadního kola) a během jízdy zobrazuje aktuální tlak na přístrojové desce motocyklu. Tlak vzduchu v pneumatikách se po zahřátí pneumatik velmi liší, ale systém monitorování tlaku v pneumatikách toto bere v potaz a přepočítává tlak na 20 stupňů Celsia, aby se předešlo falešným varováním. Pokud je tlak vzduchu v pneumatikách příliš nízký, objeví se na displeji značka pneumatiky, která okamžitě varuje jezdce. U motocyklu Kawasaki GTR 1400 je doporučený tlak v předním i zadním kole 290 kPa (přibližně 2,9 atmosféry). Pokud tlak poklesne pod 220 kPa (přibližně 2,2 ATM), objeví se varovná značka. Tento systém nejenže eliminuje potíže s manuální kontrolou tlaku v pneumatikách na dlouhých jízdách, ale také rychle informuje jezdce o jakékoli náhlé ztrátě tlaku způsobené například píchlou, nebo jinak poškozenou pneumatikou...