Volitelné režimy výkonu umožňují zvolit si aktuální výkon motoru a odezvu škrticí klapky tak, aby tyto vyhovovaly aktuálním podmínkám a požadavkům jezdce. Například u supersportu Ninja ZX-10R jsou k dispozici tři režimy: plný, nízký (který omezuje výkon na přibližně 60% plného) a střední režim, který spadá mezi tyto dva režimy. Více než pouhé rozdělení křivek výkonu v režimu Full a Low se výkonové charakteristiky ve středním režimu liší v závislosti na otáčkách motoru a poloze škrticích klapek. Při méně než 50% použití škrticí klapky je výkon motoru v podstatě stejný jako v nízkém režimu. Otevření škrticí klapky o více než 50% však umožňuje využít až plného výkonu. Tento pokročilý systém řízení motoru umožňuje mít mírný charakter motoru v běžných jízdních situacích, s možností využít maximální výkon pro rychlou akceleraci. Variabilní střední režim nabízí jezdcům schopnost měnit si výkon motoru a jeho distribuci vědomým používáním ovládání plynu (buď pro snadné ovládání při jízdě ve městě, nebo pro lepší odezvu, když jezdec požaduje rychlou akceleraci). Tento druh technologie umožňuje využívat supersportovní motovykly v širokém spektru použití i v provozu.