Nová Ninja ZX-4R je vybavena točivým a silným motorem o výkonu
80 koní. Ten je usazen v lehkém a kompaktním podvozku původem z v Japonsku velmi oblíbené Ninji ZX-25R, který svou agilitou nabízí vynikající chování v zatáčkách. Při svém uvedení na trh bude Ninja ZX-4R jediným plnohodnotným supersportovním modelem ve třídě 400 ccm s řadovým čtyřválcovým motorem v Evropě! Ninja ZX-4R má agresivní vzhled a prémiovou výbavu, kterou očekáváte od motocyklu z rodiny Ninja a navíc vyvolává husí kůži zvukem linoucím se z výfuku vysokootáčkového čtyřválcového motoru.
Ať už se jedná o zkušeného jezdce nebo nováčka v oblasti supersportů, budoucí majitelé motocyklu Ninja ZX-4R zažijí vzrušující potěšení z jízdy na závodním okruhu, nebo v provozu díky koncepci "APEX PREDÁTOR".
Srdcem tohoto stroje je nově vyvinutý, kapalinou chlazený řadový čtyřválcový motor DOHC o objemu 399 ccm, který vychází z technologie legendární řady supersportovních strojů Kawasaki a je schopen dosáhnout maximálního výkonu 57 kW (77 koní) a 59 kW (80 koní) při využití náporového sání. Motor byl koncipován tak, aby kombinoval velký točivý moment v nízkých a středních otáčkách s výkonovou špičkou ve vysokých otáčkách. Motor má ale dostatek síly ve všech jízdních situacích - od každodenního používání až po sportovní jízdu na okruhu.
Sání je vybavené světoznámým systémem Ram Air společnosti Kawasaki, které zvyšuje účinnost plnění motoru a přispívá k maximálnímu výkonu. Je umístěné uprostřed masky a je okamžitě rozpoznatelné. Kanály Ram Air jsou vedené na levé straně od přední vidlice a vedou do airboxu. Jezdec vidí před sebou značku "Ram Air", která poukazuje na maximální výkon a úžasnou zvukovou kulisu sání. Mimořádně vysokootáčkový motor, jehož otáčky přesahují 15.000 min-1, vydává vzrušující zvuk, jaký dokáže vydávat pouze výkonný řadový čtyřválcový motor Kawasaki.
Co se týká podvozku, jeho konfigurace je zaměřena na vynikající jízdní vlastnosti a je inspirována koncepcí převzatých z modelu Ninja ZX-10RR ve WSBK. Díky rámu z vysokopevnostní ocelové příhradové konstrukce a zakřivené dlouhé kyvné vidlici dosahuje rám ideálního rozložení hmotnosti mezi předním a zadním kolem a navíc optimálního vyvážení tuhosti a pružnosti, což zajišťuje svižné ovládání a skvělou zpětnou vazbu.
Přední vidlice Showa SFF-BP (modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR jsou vybaveny mechanismem pro nastavení předpětí) je doplněna v zadní části horizontálním odpružením typu back-link, které nabízí stejnou progresivní charakteristiku jako supersportovní model Ninja ZX-10R a přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem typickým pro supersporty. Varianta Ninja ZX-4RR je navíc vybavena stejným typem zadního tlumiče Showa BFRC-lite jako model Ninja ZX-10R.
Silný brzdný účinek zajišťují přední poloplovoucí dvojité kotouče o průměru 290 mm a radiální monoblokové třmeny, zatímco vzadu je použit kotouč o průměru 220 mm. Celá brzdná soustava tak poskytuje velkou brzdnou sílu a vynikající citlivost, odezvu a výkon. Co se týká přilnavosti, je použita kombinace pneumatik o rozměrech 120/70 a 160/60. Tyto rozměry jsou navrženy tak, aby odpovídaly vlastnostem modelu Ninja ZX-4R a poskytovaly vynikající stabilitu při vysokých rychlostech.
Opravdu si nelze splést ostré linie této nové Ninji s agresivním stylem a ostře řezanými kapotami převzatými od větších modelů. Kvalitní vzhled modelu Ninja ZX-4R umocňuje též použití full LED osvětlení - od dvojitého předního světlometu až po koncové světlo.
Elektronické asistenty jsou u této Ninji také významnou součástí integrovaných jízdních režimů, které propojují režimy kontroly trakce (KTRC) a výkonové módy. Vybírat lze ze čtyř různých režimů - Sport, Road, Rain a Rider (individuální). Jezdec tak může snadno zvolit vhodné nastavení, které odpovídá jízdním podmínkám a jeho vlastnímu stylu jízdy. Modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR jsou rovněž vybaveny oboustranným quickshifterem (KQS), který umožňuje řazení nahoru i dolů bez spojky.
Přístrojový panel modelu Ninja ZX-4R je vybaven 4,3 palcovým barevným plně digitálním LCD displejem, který poskytuje skvělou viditelnost i na ostrém světle. Je v něm integrován traťový (race) režim, který čitelným způsobem zobrazuje časy na kolo, zařazený převodový stupeň a otáčky od 10.000 ot/min výše. Aplikaci Kawasaki RIDEOLOGY lze použít k propojení s chytrým telefonem pro řadu doplňkových funkcí, včetně zaznamenávání informací o GPS trase jízdy a dalších užitečných informací.
Kromě základního modelu
Ninja ZX-4R budou k dispozici ještě následující dvě varianty:
Ninja ZX-4R SE:Tento model ze speciální edice se vyznačuje originálními barvami a grafikou inspirovanou stroji továrního závodního týmu Kawasaki Racing Team (KRT), a také četným originálním příslušenstvím v rámci standardní výbavy.
(Výbava)- Oboustranný quickshifter,
- Kouřové plexisklo,
- USB zásuvka,
- Padací protektory.
Ninja ZX-4RR:Kromě originálních barev inspirovaných závodním týmem Kawasaki ve WSBK a grafikou "RR" je zadní odpružení vybaveno systémem Showa BFRC-lite, tedy stejným typem, který je použit na supersportovním modelu Ninja ZX-10R. Tato specifikace umožňuje maximální zážitek ze sportovní jízdy.
(Výbava)- Oboustranný quickshifter.
Model: | Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR |
Rozměry: | 1,990 mm × 765 mm × 1,110 mm |
Rozvor: | 1,380 mm |
Světlá výška: | 135 mm |
Výška sedadla: | 800 mm |
Úhel řízení / stopa: | 23.5° / 97mm |
Typ motoru: | Vodou chlazený, čtyřtaktní čtyřválec |
Objem válců: | 399 cm3 |
Vrtání a zdvih: | 57.0×39.1mm |
Kompresní poměr: | 12.3:1 |
Startér: | Elektrický (samočinné startování) |
Zapalování: | Bateriové s cívkami (tranzistorové zapalování) |
Mazání: | Mokrá lázeň |
Objem olejové nápně: | 3.0 Litru |
Zásobování palivem: | Vstřikování paliva |
Převodovka: | 6 rychlostí |
Spojka: | Vícelamelová v olejové lázni |
Převody: | 1. | 2.929 (41/14) |
2. | 2.056 (37/18) |
3. | 1.619 (34/21) |
4. | 1.333 (32/24) |
5. | 1.154 (30/26) |
6. | 1.037 (28/27) |
Primární/Sekundární převod: | 2.029 (69/34) / 3.429 (48/14) |
Typ rámu: | Trellis (tenkostěnné ocelové trubky s vysokou pevností v tahu) |
Odpružení: | Přední | Teleskopická vidlice |
Zadní | Kyvná vidlice (horizontální uložení zadního tlumiče) |
Rozměry pneumatik: | Přední | 120/70ZR17M/C (58W) |
Zadní | 160/60ZR17M/C (69W) |
Brzdy: | Přední | Dva přední kotouče o průměru 290 mm (vnější rozměr) |
Zadní | Jeden zadní kotouč o průměru 220 mm (vnější rozměr) |
Úhel zatáčení (Levý a Pravý) | 35° / 35° |
Pohotovostní hmotnost: | Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg Ninja ZX-4R SE: 189kg |
Objem palivové nádrže: | 15 Litrů |
- Specifikace motocyklů se ještě mohou změnit bez předchozího upozornění.
- Specifikace motocyklů se mohou na jednotlivých trzích lišit.
- Datumy uvedení na trh v jednotlivých zemích se mohou pro různé varianty ZX-4R lišit.